3567945034_b4134d2891

Iarta-ne pe toti, Parinte Teofil! Iarta-ne, pentru ca noi, popor dreptmaritor al lui Hristos, ajuns-am orbi, neghiobi si plini de rautate; si nu mai stim si nici nu vrem ca sa-i urmam pe cei ce, orbi trupesti fiind, Lumina ne-o arata!

Iarta-ne Parinte bun, pe noi cei ce bolnavi cu sufletul, cu cugetul si inima, nu mai privim in jur sa cautam pe calauzitorii Domnului, nici n-ascultam de ei… Noi n-ascultam de nimeni!

Iarta-ne Parinte, ca noi azi nu mai stim a pretui valorile, de orice fel ar fi, noi   trebuie sa-i pierdem mai intai, ca abia apoi sa-i iubim!

Parinte, iarta-ne pe toti, ca noi am incetat sa ne luptam cu pacatul, cu patima sau raul ce-i in noi; azi noi luptam cu fratii, cu dreptii, cu toti ce nu-s “cu noi” sau “ca noi”; mandria ne orbeste, micimea ne cuprinde….Tu, iarta-ne, Parinte!

Iarta-ne Parinte drag, ca tu fiind in viata, la vorba ta n-am meditat, nici ti-am urmat, dar, rataciti si rai fiind, am cutezat a te jigni, a te invinui de unica si obsesiva noastra cauza: … stiu dansii…

Iertare-ti cerem toti, Parinte bland, noi care ne pretindem drepti, si mai curati si decat sfintii, desi prin lume orbecaim salbatici, nerusinati si plini de ura, si-am devenit ne-oameni!

Parinte, iarta-ne din nou, ca-n timp ce tu posteai sau te rugai cu lacrimi pentru noi, copiii tai, noi, imbuibatii si lenesii, ne desfatam cu lacomie din bunatatile lumesti!

Iertare-ti cerem scump Parinte, ca-n cea din urma vreme, in timp ce tu urcai cu greu pe Golgota vietii, bolnav fiind, in suferinta si durere, noi singur te-am lasat…si nu ti-am fost alaturi!

Iarta-ne Parinte, caci si acum frati dintre noi, intunecati la minte si de har goi, te prigonim, te denigram, scuipam marsavi pe dreapta ta credinta si pe blajinu-ti chip!

Iarta-ne noua, ca multi altii dintre noi, ipocriti si fatarnici, acum, la moartea ta, te “ridicam in slavi”, pretindem a te fi-nteles si pretuit!

Iarta-ne noua, Parinte, ca toate intru nestiinta ti-am gresit. Nu pomeni a noastra rautate! Ci, bun fiind, de poti, te roaga pentru noi…

Pr. Gabriel

a-heartdivider-flowers

