“Uriasul cel bland” : Parintele Gherontie Puiu (IV)

5 august 2009 la 09:40 | Postat in Uncategorized | 50 comentarii

parintele gherontie

Undeva, in Caraiman, un calugar priveste oamenii ca pe o carte deschisa, in care citesti uneori versuri tulburatoare. Dincolo de “Jepi” – langa un parau repede curgator pe sub coasta Bucegilor – se afla un plai domol numit Palanca inconjurat de brazi seculari. Cateva lespezi vechi de piatra brazdeaza poteca ingusta ce serpuieste prin padure, pana la o poiana invelita in iarba, de un verde stralucitor. Pelerinii descopera o gura de rai, in mijlocul caruia se afla un brad retezat de furtuna, ce are forma neobisnuita a unui policadru urias.

La Busteni, pe Valea Prahovei, in marginea padurilor de sub Caraiman traieste un pustnic al carui renume a depasit de mult granitele de piatra ale Bucegilor. Este calugar si preot si, dupa cum singur marturiseste, pana la varsta de 75 de ani, cati numara in prezent, i-a murit moartea de trei ori.

I se spune „Pustnic calugar si preot ” si este unul din cei mai  mari duhovnici ai credinciosilor ortodocsi, un parinte-staret iubit,  asediat de multimi de oameni care asteapta sa-l vada si sa-i asculte povetele.

Parintele Gherontie este un urias bland, cu vorba moale, specific moldoveneasca. Are ochii mari, ca doua adevarate ferestre ale sufletului. Fiinta sa raspandeste, in chip nevazut, un sentiment de iubire fara margini. Cand vorbeste despre Maica Domnului, privirile ii stralucesc inviorate de credinta.
De cate ori isi aminteste de suferintele pe care le-a indurat de-a lungul vietii, lacrimeaza ca un copil. Intraga existenta a parintelui reprezinta un lung sir de minuni, ingemanate in tot atatea clipe de cumpana. Cel care pare, astazi, mai batran decat varsta pe care o are s-a supus tuturor incercarilor, ascultator si increzator, ducandu-si pana la capat penitenta ce nu intamplator i-a fost harazuita.

Sta deseori in cerdacul chiliei sale din interiorul Manastirii „CARAIMAN” din BUSTENI, privind lumea adunata in jurul bisericii, la vecernie. E greu sa-i dai anii pe care ii are. Are privirea senina si agera, iar barba alba îi atarna pana la brau. Imi arata o fotografie din tinerete,  care lasa mai degraba sa se inteleaga ca timpul n-a prea lasat urme, desi viata duhovnicului de la Manastirea din CARAIMAN n-a fost deloc usoara. Parintele sta intr-o camera mica, modesta, cu masa incarcata de carti si de scrisori de la credinciosii care ii cer indrumari duhovnicesti.

caraiman1

RUGACIUNEA PARINTELUI GHERONTIE

DOAMNE, INTOARCE-I LA BUNATATE SI LA RUGACIUNE PE TOTI VRAJMASII MEI. AMIN.

Rugaciunea trebuie spusa de 30 ori pe zi timp de 40 de zile si rezolva orice dorinta a celui ce o rosteste.

Departe de forfota acestei lumi desarte, parintele Gherontie Puiu se afla cu un picior in Rai si este gata sa ne induplece sa il urmam!…

Eu am mare incredere in Dumnezeu si Maicuta Domnului ca ma ajuta orice m-as ruga si vine lumea plangand la mine. Eu le spun nu plangeti la mine, duceti-va sub brad si dati lacrima la Maicuta Domnului, eu ii trimit pe toti acolo si ii astept jos si cand vin inapoi imi spun: Parinte , dar parca ne-a luat cu mana, ne-a luat neazurile, suntem alti oameni.

( texte selectate din cartea “Parintele Gherontie si minunile Maicii Domnului“)

Alte articole pe blog despre Manastirea Caraiman:

Popasuri de suflet: Manastirea Caraiman si Parintele Gherontie

Din nou despre Manastirea Caraiman si Parintele Gherontie Puiu(II)

Manastirea Caraiman – video (III)

Emisiunea tv “ECCE HOMO”: Manastirea Caraiman si Parintele Gherontie Puiu (V)

Emisiunea tv “Universul credintei”: Manastirea Caraiman -lacas cu har (VI)

Hram la Manastirea Caraiman 2008 – video (VII)

Pr. Gabriel

a-heartdivider-flowers

50 comentarii »

Feed RSS pentru acest post. TrackBack URI

  1. [...] “Uriasul cel bland”: Parintele Gherontie Puiu (IV) [...]

  2. absolut minunat si adevarat…
    Parinte , povestirea dvs. , m-a marcat nespus in bine .
    Sper ca nu va veti supara daca voi face referire la dvs. in blogul pe care il detin.
    Parintele Gherontie este o pilda pentru toti credinciosii si oamenii de calitate care sper ca vor fi si mai multi pe zi ce trece in Romania.
    Dumnezeu sa va aiba in paza !

  3. La Manastirea Caraiman iti gasesti linistea pe care nu stiu daca o mai gasesti undeva in lumea asta.Parintele Gherontie Puiu e un om deosebit,un SFANT.Are o privire blanda si o voce calda.
    DUMNEZEU SI MAICA DOMNULUI SA-I DE-A SANATATE SI ANI MULTI!

  4. LAUDAT SA FIE DOMNUL ,
    MULTA SANATATE PARINTELUI GHERONTIE , MANASTIREA CARAIMAN ESTE UN LOC CU ADEVARAT SFANT UNDE LINISTEA PLUTESTE

  5. Acum 10 ani,am promis unei persoane foarte dragi mie, ca voi merge la Busteni sa-l caut pe Parintele Staret Gherontie Puiu si sa vad asezamantul religios pe care stiam ca l-a ctitorit la poalele Muntilor Caraiman.
    In fiecare an imi propuneam sa ajung la Busteni sa-mi indeplinesc promisiunea si nu reuseam…asa au trecut 10 ani si nu mai suportam sa mai treaca si anul acesta fara sa ajung la Busteni!…si am reusit sa ajung si am izbucnit in plins cind am ajuns in poarta Manastirii Caraiman, fiind coplesita de o imagine ireala, plina de o pace si o liniste divina, desi este in plin santier!…am simtit cum imi sunt alinate toate durerile si framintarile si m-am rugat fierbinte Maicii Domnului si Bunului Dumnezeu… cu sufletul usor, curat si cu sentimentul ca am fost binecuvintata, am mers si m-a miruit Parintele Staret Gherontie Puiu, a carui vorba blajina si privire senina si albastra rupta parca din cerul senin al diminetilor de vara din Palanca, erau aceleasi pe care le stiam din copilaria mea!… Emotia revederii a fost atit de mare pentru mine, ca lacrimile nu puteau fi controlate…si nici nu-mi mai gaseam cuvintele…imi era teama, n-as fi vrut sa-i provoc parintelui o emotie prea mare vazindu-ma!…dar Parintele Staret ma recunoscut si cu o pace divina, mi-a vorbit ca altadata, cu aceeasi voce blinda si sfatoasa care imi aduce aminte de personaje din Amintirile din copilarie, descrise de I.Creanga…Am plecat de la Manastirea Caraiman foarte placut impresionata si mi-am promis sa ma duc cit mai des posibil…parca locul te cheama si simti nevoia sa revenirii, prntru tamaduirea si reincarcarea bateriilor sufletesti!… este un loc minunat si este pacat sa nu ajungi acolo!…parca lasi acolo toate greutatile si temerile si pleci linistit cu pasii usori si cu o mare pace in suflet!…astept cu nerabdare sa merg din nou…chiar este un colt de RAI pe care vi-l recomand!

  6. As dori sa stiu ce mai face parintele Gherontie ,sa-i doresc sanatate multa-si sa stea cu voia Domnului ,cat mai-mult printre noi.Mi-as dori sa ajung in preajma Sfiintie Sale-dar nu stiu cand! As putea sa-i trimit un acatist pe adresa manastirii?

  7. Parinte,as-dori sa postez pe blogul meu rugaciunea Sfiintiei Voastre!

  8. D-na/d-ra Marcela, acesta nu este blogul Parintelui Gherontie, ci blogul unui simplu preot pe nume Gabriel Militaru din Bucuresti, cel care va scrie acum aceste randuri si care, din admiratie sincera fata de Parintele Gherontie, a scris cateva articole despre sfintia sa!
    In ultima vreme nu am mai primit vesti despre Parintele Gherontie. Noi speram ca sfintia sa sa fie sanatos. Cred ca puteti trimite acatiste pe adresa manastirii Caraiman, desi ma gandesc ca cel mai bine ar fi sa mergeti acolo sau macar sa transmiteti acatistul printr-o persoana de incredere care va merge curand la manastire.
    Va dorim sanatate, pace, har si mantuire!
    Pr. Gabriel

  9. Demult simt nevoia sa impartasesc si altora bucuria pe care o simt cand aud, vorbesc sau vad Manastirea Caraiman si pe dragul nostru Parinte Gherontie Puiu.Asemenea celor care au scris aici, Parintele are un loc special, pe viata, in inima mea, de atunci, de cand l-am vazut intalnit prima data, in 2004. De atunci, ma gandesc f des la dansul si la Manastire, ma linistesc de fiecare data cand simt ca mi-e un pic mai greu si in permanenta mi-e dor sa merg la Busteni, ca sa-l intalnesc, sa ma binecuvanteze pe mine si familia mea.
    Tare bine mi-ar fi daca as primi vesti despre cum se simte.Ii doresc din tot sufletul sa fie sanatos si sa ne binecuvanteze si indrume, multi, multi ani de acum inainte.

  10. Eram in vacanta la Busteni si Manastirea Caraiman ma atras foarte tare, asa ca nu m-am lasat pana nu am ajuns acolo.Cred ca a fost o chemare. Treceam printr-o perioada foarte proasta si nu stiam ce sa fac.Nu voi uita niciodta bunatatea si caldura cu care n-ea primit, si ce am simtit in momentul acela in care am intat la Parintele Gherontie.Linistea care ne inconjura si simteam ca ne paste un pericol de undeva.Parintele Gherontie Puiu ne-a dat binecuvantarea mie si baiatului meu Mihai si am reusit sa depasesc foarte multe probleme.Intradevar ma pastea mari necazuri si cu ajutorul lui D-zeu am reusit sa le depasesc.E o rugaciune usor de facut si daca ai si putina credinta depasesti toate problemele.Incercati sa mergeti acolo si veti vedea singuri ca este cu adevarat o gura de rai.Ma rog la D-zeu sa-i dea parintelui Gherontie multa sanatate si sa traiasca multi ani, sa ne binecuvanteze si sa ne indrume multi, multi ani de acum inainte.I-mi doream sa ajung dar de fiecare data se intimpla ceva si nu puteam atunci sa intamplat un miracol.Unchiul meu ajunsese acolo si mia adus aiazma si iconite.Am fost foarte fericita si am stiut ca ma auzit cumva si daca nu am ajuns eu, mi-a trimis el un semn si ii multumesc.Trebuie doar sa avem credinta si d-zeu ne ajuta.Nu suntem niciodata singuri trebuie doar sa fim mai buni.
    I-mi doresc sa ajung iar acolo, pentru mine locul acela e intradevar o gura de rai si mi-a adus foarte multa liniste.Vil recomand cu caldura.

  11. am fost de doua ori la manastirea caraiman impreuna cu cei doi copii ai mei, si da am vazut si chipul maici domnului la copac,restul nu pot sa exprim ce am simtit ,Dumnezeu sa-i dea sanatate sa termine ce ainceput parintelui Gherontie Puiu.

  12. in luna febroarie 2008 am mers impreuna cu nasii nostri de cununie la manastirea caraiman la parintele gherontie sa se roage pentru noi ca domnul nostru ISUS HRISTOS sa ne daruiasca un prunc,ajuns in fata dinsului n-ea intrebat pe amindoi daca fumam si am spus ca da amindoi si a spus mergeti acasa lasativa de tigari si veniti dupa aceia ca degeaba ma rog MAICI DOMNULUI PREA CURATA FECIOARA MARIA daca voi fumati.am plecat ingindurat de acolo dar am zis ca poate este un semn si suindune in masina dupa citiva chilometri am aprins tigarile si eu si sotia mea si dupa ce am tras citeva fumuri sotia a zis vrei sa ne lasam de tigari si eu am spus ca de miine si ea a spus ce de miine acum am aruncat tigarea jumatate pe geam si din acel moment nu am mai fumat niciodata si vreau sa va spun ca aveam 3 pachete de tigari la mine sotia recunosc ca dupa citeva luni sa apucat iar sa fumeze dar foarte putin 4 5 tigari pe zi dar oricum nu este bine pe aceasta cale ii multumesc DOMNULUI NOSTRU ISSUS HRISTOS SI MAICI SALE FECIOARA MARIA ca ma indrumat sa merg la manastirea caraiman la parintele Gherontie dar si parintelui ii multumesc ca sa rugat sa nu mai fumez si ma invatat de bine.de atunci aproape in fiecare zi ma rostesc rugaciuni pentru ca toata lumea sa fie sanatoasa si cu servici si ca bunul DUMNEZEU sa-mi daruiasca un prunc si sunt sigur ca o sa-mi daruiasca. de atunci viata mea sa schimbat.am mai mers odata la manastire am intrat din nou la parinte dar nu am mai putut sta de vorba cu dinsul doar ma miruit deoarece ara foarte multa lume,dar nu m-am suparat.sa dea DOMNUL ca toate bisericile sa fie pline de credinciosi care sa se roage pentru aproapele lui si pentru sanatate si mintuire

  13. Ma numar printre cei care viziteaza des Manastirea…cei care au fost cunosc de ce dorim sa revenim cat mai repede in acele locuri. Povestea parintelui Gherontie iti merge la suflet si te face sa lacrimezi. Recomand sa mearga cat mai multa lume acolo, este un loc linistit unde simti ca sufletul se umple de bucurie. Mergeti la Sf. Manastire Caraiman si bucurati-va de tot ce gasiti acolo. Sunt foarte multi oameni care merg la manastiri doar pentru a face poze sau a filma….sunt paraleli cu sfanta slujba si…mai deranjeaza si credinciosii care vin pentru a se ruga. Este bine sa avem frumusetea locurilor in suflet, iar daca vrem sa facem poze putem face in zilele din cursul saptamanii cand nu este prea aglomerat. Doresc tuturor celor care nu au fost la Caraiman, sa mearga pentru ca este un loc mirific. Toate cele bune!

  14. Anul trecut in ultimul weekend din noimbrie am fost in Busteni cu prietenul meu.Intotdeauna am simit ca sunt chemata de acesti munti. Fara sa stim am ajuns in drumetia noastra si la Manastirea Caraiman. Desi atunci nu stiam de existenta acestui minunat parinte am simtit acolo ceva cu totul special. De doua saptamani eu si prietenul meu ne-am despartit si mi-este foarte greu, dar nu stiu de ce primul lucru care mi-a venit in cap dupa despartire a fost aceasta manastire si dorul de Busteni,locul pe care l-am iubit mereu. Acum am aflat de aici si despre parintele Gherontie. Probabil ca este un semn de la Dumnezeu si de aceea am simit mereu aceasta chemare catre aceste locuri, probabil ca este singurul loc unde mi-as mai putea gasi alinarea pentru durerea pe care o port in suflet. Acum astept cu nerabdare sa pot pleca spre Busteni, fiind din Bucuresti imi este mai greu sa ajung. Va multumesc pentru toate articolele minunate.

  15. HRISTOS A INVIAT!
    Iubiti frati si surori in Domnul. 15.04.2010 este ziua Binecuvantata de MAICA DOMNULUI in care a binevoit sa ajungem din nou la Manastirea Caraiman si bineinteles la alesul Preasfintei Fecioare, Parintele GHERONTIE PUIU,care s-a insanatosit (SLAVA LUI DUMNEZEU)chipul cel bland si luminos care te intampina la intrarea in chilia sfintiei sale. Va indemn frati crestini sa mergeti cat mai multi , mergeti cu totii, pentru ca doar aici va veti gasi pacea si linistea ,dar si ajutorul de care avem atata nevoie cu totii.S-a facem tot lucrul cu binecuvantare-a (parintelui Gherontie) si asa vom indeplini voia Domnului.Pentru prima data am ajuns la manastire in primavara anului2007 cand am insotit fetita mea in excursie fiind,era la acea vreme clasa I. Nu stiam nimic de sf. manastire, abia atunci am aflat ca exista.O ploaie torentiala ne-a oprit in sf.biserica sa poposim mai mult timp in rugaciune,drept pt. care harul a lucrat si asa am intrat si in chilia parintelui pt. binecuvantare.De indata ce a privit-o pe fetita mea , a intrebat-o cum o cheama, de unde este, si ce clasa este, ca apoi sa -i spuna ca “tu ai sa te faci doctorita”, mare ne-a fost mirarea pt. ca nu ne-a mai fost dat sa aflam asa minuni ale lui Dumnezeu. Asa au trecut anii ne-am dorit mereu sa ajungem din nou la parintele,dar de atunci am mai fost de doua ori si nu l-am gasit pt. ca era bolnav si nu ne putea primi.Dar iata ca a sosit ziua cea mare in care am ajuns din nou la locul mult dorit si de aceasta data bucuria a fost si mai mare ca ne-am putut saluta cu salutul bucuriei ” HRISTOS A INVIAT ” la care am si primit raspuns ” ADEVARAT A INVIAT” chiar de la parintele bunatatii. Copila mea (cls. a IV.a) era cu noi de aceasta data mergand in familie,si din nou parintele a vorbit mai intai cu ea, la care din nou a specificat ca ” o fetita asa de frumoasa ca tine o sa se faca doctorita”. Am amutit cu totii, aceasta e una dintre micile minuni pe care parintele le face cu cei care ai deschid usa. Parintele se simte mai bine, va indemn fratilor mergeti acolo, indiferent cat de multe sacrificii faceti, trebuie sa luati o asa mare binecuvantare pana nu este prea tarziu.Va veni vremea cand, ai vom cauta pe acesti alesi ai Domnului si nu ai vom mai avea printre noi.Va rog sa ma iertati daca v-am plictisit. HRISTOS A INVIAT!

  16. Acest loc e plin de harul lui Dumnezeu,indiferent ce durere sufleteasca si trupeasca ai,boala,suferinta,si orice problema , cand intri in aceasta manastire ,simti ca cineva ti-a usurat sufletul si ca acele probleme nu-s de netrecut,ca rugaminte ta e ascultata si ai siguranta izbavirii.Parintele Gherontie este un sfant ,iti stie situatia inainte sa o spui ,si odata ajuns la sfitiia sa sa fiti siguri ca tot ceece ati cerut de la Dumnezeu intodeuna se va rezolva asa cum e bine.Va indemn sa mergeti in acest minunat loc sfant,sa cunoasteti pterea rugaciunii si ajutorul Maicii Domnului.comentariu Lorica .Bucuresti

  17. [...] “Uriasul cel bland” – Parintele Gherontie [...]

  18. [...] recente lorica on “Uriasul cel bland…prgabriel on Incinerarea mortilor- intre do…Bogdana on Incinerarea mortilor- intre [...]

  19. [...] recente lorica on “Uriasul cel bland…prgabriel on Incinerarea mortilor- intre do…Bogdana on Incinerarea mortilor- intre [...]

  20. [...] recente lorica on “Uriasul cel bland…prgabriel on Incinerarea mortilor- intre do…Bogdana on Incinerarea mortilor- intre [...]

  21. [...] “Uriasul cel bland” – Parintele Gherontie (IV) [...]

  22. cum se poate ajunge la manastire?parintele gherontie mai este acolo?sau a fost mutat?daca are cineva aceste date rog sa mi se spuna.va multumesc frumos!

  23. oameni ca parintele Puiu Gherontie sint unici si cum spune proverbul ,,omul sfinteste locul,, nu stiu daca parintele nu va mai fi daca locul va mai avea aceiasi rezonanta desii pot spune ca toti au fost alesi cu mare har de parinte

  24. Draga Daniela, parintele este la Manastirea Caraiman. Eu am fost la Busteni exact in perioada 12-16 iulie 2010, perioada in care parintele a fost la tratament, insa acum sunt sigura ca s-a reintors si ma rog din tot sufletul ca Dumnezeu sa ii de-a sanatate si sa aline suferintele celor ce ajung acolo. Poti sa ajungi la Busteni fie cu masina, fie cu trenul. Manastirea este la o distanta de maxim 15-20 min de la gara din Busteni (daca te duci cu trenul), trebuie sa te indrepti spre Telecabina, sau daca te duci cu masina, la intrarea in Busteni dinspre Sinaia, strada se numeste Bd-ul Libertatii, este un indicator catre Manastire, cred ca se face in jur de 10 min pe jos. Cred ca fiecare roman ar trebui sa ajunga macar o data la Manastirea Caraiman pentru ca este cu adevarat una dintre minunile lui Dumnezeu! Multa sanatate!

  25. As dori sa-i adresez o intrebare Parintelui Gherontie Puiu,dar privat…pe internet,nu fata in fata,stiti cumva vreo adresa ceva?

  26. Multumesc Bunului Dumnezeu ca am reusit sa ajung in coltul de Rai de la Manastirea Caraiman !!! Cred ca Maica Domnului si prin intermediul parintelui Gherontie va fece minuni si in cazul meu…Deocamdata ma rog asa cum m-a invatat parintele….Voi reveni ca sa relatez rezultatul…si cu povestea intreaga…Aveti credinta!!!

  27. Stie cineva unde poate fi gasit acum Par. Gherontie, acum de cand nu mai este staret?

  28. eu am fost la Parintele in data de 12 iul. si era deja plecat.De atunci nu mai stiu nimic.Poate cineva amabil sa ne dea o informatie? Multumesc.

  29. [...] “Uriasul cel bland”: Parintele Gherontie Puiu (IV) [...]

  30. am fost , in curte asezata pe iarba am putut citi ce a spus cel care a stat in locul meu cu mult timp inainte, lucruri rele, eu am simtit altceva, dincolo de perete se simtea si vedea aura si sfintenia , numai asa ceva poate trai in munti multi ani impreuna cu ursii, mi-as dori sa fac acelasi lucru, dar nu toti suntem facuti pentru asa ceva.

  31. MULTA SANATATE SI O VIATA CAT MAI LUNGA PENTRU PARINTELE GHERONTIE PENTRU TOT CE A FACUT LA BUSTENI ADEVARATA MANASTIRE CARAIMAN CAND AJUNGI ACOLO SI IL INTALNESTI PE PARINTELE GHERONTIE ADEVARAT POTI SPUNE CA ESTE RAIUL DE PE PAMANT

  32. CUM AM PUTEA SI UNDE AM PUTEA SA IL GASIM PE PARINTELE GHERONTIE PUIU ESTE TOT LA MANASTIREA CARAIMAN?

  33. Parintele Gherontie Puiu este in continuare la Manastirea Caraiman. Il gasiti in chilia sa. Eu am fost la Manastire pe 7 septembrie si Dumnezeu m-a ajutat sa primesc binecuvantarea parintelui. Din 2008 am fost la Manastirea Caraiman in fiecare an, in toamna. Intalnirea cu parintele te lumineaza. Cand am fost acum o saptamana, nu stiam ca Parintele Gherontie nu mai este staret. L-am gasit pe parintele mai luminos, mai bland, mai rabdator si mai dornic sa –ti dea sfatul de care ai nevoie. Peste o saptamana am aflat ca Parintele Gherontie nu mai este staretul Manastirii Caraiman de aproape doua luni. A fost o lectie de inalta smerenie si ascultare. Parintele Gherontie are comportamentul si gandirea crestinului adevarat. Nu l-am simtit de loc intristat sau jignit, sau suparat ca nu mai este staret. Parintele propovaduieste Cuvantul lui Dumnezeu. Parintele este pastor de crestini. Parintele da ascultare. Dumnezeu si Maicuta Domnului i-au dat parintelui ajutorul de care avea nevoie ca sa zideasca in Muntii Bucegi un loc de inchinaciune, rugaciune si purificare sufleteasca. E un colt de Rai. Cand citim vietile sfintilor sau ale marilor duhovnici, invatam sa devenim crestini. Cand aveti prilejul, mergeti la Manastirea Caraiman. N-o ocoliti. Se poate merge din Busteni pe jos, pe strada care duce la hotel Silva (sau la telecabina). E un drum scurt, putin mai anevoios pentru cei care nu sunt obisnuiti. Dar se poate merge si cu masina pentru ca drumul spre Manastirea Caraiman (intrarea se face de pe DN1) este acum asfaltat in intregime. Duminica (12 septembrie) cand am fost la Sf. Liturghie la Manastirea Caraiman, am plecat cu un gust amar. Veneau foarte multi turisti. Si poate si multi crestini. Dar la Manastire trebuie sa avem respectul cuvenit. Se oficia Sf. Liturghie. Se spunea Crezul. Oamenii bantuiau de colo – colo, faceau poze, comentau privelistea, se strigau in gura mare, alergau sa cumpere suveniruri, spuneau glume…. Probabil ca toti aceia care venisera la Manastire erau crestini ortodocsi, prin botez. Dar poate uitasera ce este Sf. Liturghie. Dar chiar daca esti turist pur si simplu, trebuie sa ai un comportament civilizat cand intri intr-o manastire. Sa ne respectam unii pe altii, sa ne iubim, sa ne intelegem. Daca nu ne iubim unii pe altii (cum ne porunceste Dumnezeu), daca nu ne iubim aproapele pe care il vedem, cum o sa-L iubim pe Dumnezeu pe care nu-L vedem? Si sa iubim si sa respectam si darul de pret pe care ni L-a dat Dumnezeu: muntii, apele, padurile. Nu sunt ale noastre. Dumnezeu sa ne ajute si Maicuta Domnului sa ne ocroteasca sub Sfantul Ei Acoperamant.

  34. Doamne ajuta!Imi doresc sa ajung cit mai curind la parintele Gherontie,dar nu stiu ce trebuie sa duc.Este bine sa am un acatist pt.cei, pt.care ma duc si sa scriu si problemele fiecaruia?S-au este suficient sa-i spun ce necazuri am si sa ascult sfatul Sfintiei Sale?Va rog sa-mi spuneti si mie,cei care ati fost la El si stiti cum trebuie sa procedez.Va multumesc si bunul Dumnezeu sa ne binecuvinteze pe toti.AMIN!

  35. raspuns pt Nadia Lemnaru.La pr.nu-ti trebuie vorbe alese.In pomelnic scrii ce ai pe suflet, ce te doare.Nu se scrie – de fapt nu se cere- NOROC;(acesta a fost un zeu pagan,imi cer iertare pt explicatii).Pomelnicul poti sa-l scrii de acasa dar poti sa-l scrii si acolo ,in aghiazmatar, sub brad.Cand veti ajunge acolo veti vedea ca totul este simplu.Doamne ajuta!

  36. Mabucur mult cand aud numai cuvinte frumoase despre parintele Gerontie. Am fost la manastire de cand era doar fundatia si am contribuit si eu cu ce am putut,mi se umple sufletul de bucurie cand stiu ca am pus si noi o caramida acolo. Dar fara parintele nu s-ar fi putut face tot ce s-a facut si cu nemarginita lui dragoste si credinta in Dumnezeu si Maica Domnului.daca ne-a transmis si noua cat varful acului din credinta sa este minunat. Am simtit atata putere, am reusit sa realizez foarte multe lucruri si materiale si de suflet, dar fara rugaciuni si credinta nu se poate nimic.Indeosebi IERTAREA DUSMANILOR si sa trecem peste toate relele care ni se intampla in viata pentru ca se va intoarce inzecit catre tine bunatatea lui Dumnezeu daca iertam cu inima curata.Am trait minuni si simt un dor sa ajung iar la manastire dar din pricini materiale nu pot decat cu gandul.
    va doresc la toti post usor si sa ajungeti cu bine acolo amin

  37. As dori sa stiu unde as putea sa il gasesc pe parintele Geherontie Puiu, este in continuare la manastirea Caraiman? Va rog foarte mult sa ma ajutati sa aflu unde se afla si daca se poate merge la dumnealui . Nu am cuvinte sa spun cat de mult m-a ajutat parintele si ce lucruri minunate s-au intamplat,dupa intalnirea cu dumnealui, numai ca in aceste zile numai gandirea luminata, credinta, sfatul si rugaciunile parintelui m-ar putea ajuta sa depasesc situatia in care ma aflu si care pare fara rezolvare. Stiu ca a fost bolnav si m-am bucurat tare sa aflu ca se simte mai bine, dar m-am intristat sa aflu ca nu s-ar mai afla la manastire. Va rog din suflet sa ma ajutati!

  38. Sa stiti d-na Elena ca azi mai peste tot intalnim grupuri de pelerini de sambata si duminica care se plictisesc grozav la Sf. Liturghie, nu inteleg nimic si nici nu se straduiesc sa o faca.Am discutat cu cateva persoane si singura lor amintire a fost – cazarea si masa- la care Sf.Manastire cazarea este “super, beton”, si cat de buna a fost masa.In rest nu aveau nici o taina: poze, poze si atat. Cam aici s-a ajuns in mare . Imi cer iertare pt. restul credinciosilor. Dumnezeu sa ne lumineze pe toti pacatosii. Doamne ajuta!

  39. buna ziua!ajutati-ma si pe mine si spuneti-mi daca parintele Gherontie Puiu se afla inca la Manastirea Caraiman,pt ca am inteles ca nu ar mai fi acolo si imi doresc sa am si eu binecuvantarea sa!
    va multumesc anticipat pentru raspunsuri!
    Doamne ajuta!!

  40. [...] “Uriasul cel bland”: Parintele Gherontie Puiu (IV) [...]

  41. am fost in excursie(impreuna cu fratele meu mai mic) la manastirea caraiman acum ceva timp in urma,cand eram in clasa a 8 a…nu stiam cine era parintele gherontie,priveam manastirea si copacul acela in care a aparut maica domnului ca pe ceva extrem de fascinant….dintr-o ”greseala”,am dat peste preasfintia sa,care binecuvanta niste oameni,in curtea manastirii…m-am dus si eu impreuna cu fratele meu,razand,sa facem ceea ce faceau ceilalti….cand mi-a pus mana in cap,s-a uitat la mine si mi-a zambind:”si tu nu mai rade,pentru ca doctorita vei ajunge”,apoi imediat dupa mine,l-a binecuvantat pe fratele meu,caruia i-a spus pe un ton mai aspru:”iar tu vei fi preot”…abia apoi am aflat cine este dansul….nu am ”ajuns” doctorita si nici fratele meu preot,insa sunt fericita ca am primit binecuvantarea de la acest inger…doamne ajuta!!!

  42. [...] , iar pentru cele mai importante am sa va ghidez catre site-urile Manastirii Caraiman si ale Preotului Gabriel , care prin harul sau va va povesti mult mai la obiect ceea ce nu stiu si ceilalti muritori. [...]

  43. [...]    Despre aceasta rugaciune si alte cateva cuvinte frumoase, printre mii de pagini scrise pe internet si in revistele aparute de-a lungul timpului, gasiti si aici: . [...]

  44. Doamne Ajută!
    Aş-i dori să iau legătura cu Părintele Gherontie, datorită faptului că stau în Ungaria nu am posibilitatea de a merge personal la Preasfinţitul. Vă rog ajutaţi-mă!!
    Eventual o adresă de e-mail unde aş-i putea lua legătura .Din păcate am multe necaziri ,
    am mare nevoie de ajutor!
    Aştept răspuns pe adresa de e-mail:sszekely63@gmail.com
    Cu stimă Alexandru din Ungaria.
    Doamne Ajută-ne!

  45. am fost la manastirea caraiman pe 6 august 2011; nu am reusit sa intram la parintele Gherontie Puiu dar i-am simtit prezenta si ne-am rugat sub brad acolo unde si parintele ii trimite pe cei ce au nevoie de ajutor sa se roage; am simtit o prezenta ca si un abur care te cuprinde in timp ce ma rugam; pot spune ca pe data de 15 august am primit ajutorul cerut (pe 4 august am inceput sa spun si rugaciunea parintelui- “Doamne intoarce-i la bunatate si la rugaciune pe toti vrajmasii mei.Amin”)
    nu pot decat sa-i multumesc si sa promit ca am sa meg din nou acolo
    programul Parintelui este: luni-tratament; marti-duminica 9-12; 16-17
    va indemn din toata inima mergeti sa-l vedeti si sa va rugati pentru ca acolo se intampla minuni

  46. Si,eu si sora mea bolnava ne dorim sa primim binecuvantarea Sfiintiei Sale,Parintelui Gherontie,Pentru aceasta ne rugam Maicii Domnului sa ne ocrotasca pe toti!Amin!

  47. Am fost astazi (nr.22 iulie 2012) la Preasfintitul parinte…de cum am intrat imi dadeau lacrimile,simteam ca vreau sa ii vorbesc o vesnicie despre toate ale mele…am intrat singura desi eram si cu fetita,sotul si parintii…i-am spus ca nu doresc sa las un pomelnic,imi doresc doar binecuvantare si rugaciune pentru sufletul meu caci voi naste anul viitor…atunci Parintele Gheronitie mi-a pus mana pe burtica si mi-a zis din sufletul sau Preasfintit:E baiat!Sa-l indrumi sa se faca preot,m-a sfatuit dumnealui… desi sarcina e mica mi-a luminat toata ziua,am iesit plangand in hohote de fericire…nu pot spune despre sentimentul de liniste si curatare care ti-l transmite…merita sa mergeti,este duhovnicul meu de mult timp dar fapta de azi m-a marcat!

  48. Doamne ajuta!
    va rog sa-mi spuneti adresa Parintelui Gherontie. Sunt plecata in Spania si nu pot sa ajung la Manastirea Caraiman poate in vara viitoare cand merg in concediu dar pana atunci as vrea sa-i scriu.
    Va multumesc!

  49. intradevar este un preot deosebit ,plin de har si de bunatate sufleteasca si are o privire calda ce te unge la suflet,am avut norocul sa-l intalnesc adoua oara cand am ajuns la manastire.m-a impresionat f tare i-am dus o floare care am tinuto in masina 2 zile ,ce credeti? parintele stia ca floarea a stat in masina ,eu i-am sp doar ca o am de 2 zile iar dansul mi-a ras ;gata nu mai sta in masina a ajuns unde trebuie; l-am mai intrebat daca pot sa fac copil ,mi-a sp ca da dar trebuie sa ma cunun si l-am mai intrebat ceva de nuste analize ale mele si mi-a sp ca nu am nimic sa nu mai merg la doctorii sa ma cunun.mi-a sp de trei ori sa ma cunun,am ramas marcata de acest preot minunat si cu ajutorul lui dumnezeu o sa mai ajung la dansul
    ma rog ptr sanatatea dumnealui si fac apel la totii care citesc sa se roage ptr par puiu sa mai ramana printre noi ,nu am cuvinte……… viata asta te invata multe ,va spun sincer ma bucur ca am trcut prin greutati ca asa invatam cei mai bun dupa. ii mutumesc maicutei sfinte ca am putut sa-l cunosc pe par puiu si dumnezeu sa-i dea multa sanatate. mergeti la parintele cu incredere .sanatate .doamne ajuta
    cu respect mihaela orele de vizitz ale par sunt de la 9-12 si de la 15-17 infiecare zi in afara de luni


Lasă un răspuns

Bloguieşte pe WordPress.com. | The Pool Theme.
Entries şi comentarii feeds.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 33 other followers

